Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Inloggning återigen möjlig

Dagens systemuppdateringarna har gått bra och det går nu åter igen att logga in i Mina sidor och Mitt medlemskap.

Idag, den 9 januari har a-kassornas system uppdateras med de regeländringarna som trätt i kraft efter årsskiftet. Under tiden systemen har uppdaterats har du inte kunnat logga in i Mina sidor eller Mitt medlemskap. Uppdateringarna är nu avslutade och det går återigen att logga in.

De regeländringar som träder i kraft, och som bland annat innebär lättnader för företagare, kan du läsa om här.

Fler nyheter

  • Årets nyföretagare är Stora Mu

    Hulda Wirsén och Johan Liljebäck med företaget Stora Mu AB har utsetts till Årets Nyföretagare 2024.
    Läs mer