Efterfrågan på digitala tjänster och en snabb, rättssäker och effektiv service ökar i samhället. För att du ska få snabbare beslut och ännu bättre service installerar vi ett nytt system. Vi ber dig ha överseende med att det under systembytet kan ta längre tid innan du får svar på dina frågor.
Hur påverkas personer som söker ersättning?
Om du söker eller får ersättning från oss för vi över alla dina uppgifter till vårt nya system. Under den tiden är våra e-tjänster inte tillgängliga. Det innebär att du inte kan logga in på Mina sidor från 8 november till och med 13 november. Dessa dagar kan du inte skicka in din tidrapport eller komplettera ditt ärende med nya uppgifter.
Från och med den 14 november kan du återigen logga in på Mina sidor där vi också gjort en del förbättringar.
Utbetalning i samband med systembytet
Tidrapporter som skickas in måndag den 7 november betalas ut som vanligt på torsdag den 11 november. Tidrapporter som skickas in måndag den 14 november betalas ut som vanligt torsdag den 17 november.
Vi tar höjd för att det kan bli hög belastning på systemet efter en veckas stängning och har därför en extra utbetalningsdag vecka 46. Om du skickar in din tidrapport tisdag den 15 november får du din ersättning på fredag den 18 november.
Längre svarstider
Om du skickar ett meddelande till oss strax innan vi stänger ner Mina sidor ber vi dig ha överseende med att det kommer ta en stund innan du får ett svar. Under vecka 46 rekommenderar vi att du skickar meddelande i stället för att ringa in till oss, då det fortfarande pågår arbete med det nya systemet.