Det är lätt att bli medlem

Att bli medlem

Det enda du behöver göra för att bli medlem är att fylla i en ansökan om medlemskap. Om vi får din ansökan före midnatt den sista i månaden kan du bli medlem från och med den första i samma månad.

Du behöver ha en e-legitimation för att kunna skicka din ansökan här. Om du inte har någon e-legitimation kan du ringa oss på 08-723 44 00 så hjälper vi dig.

Logga in i våra e-tjänster

Med våra e-tjänster kan du som är medlem enkelt hantera allt som rör ditt medlemskap, din ersättning och din betalning.

Om du upplever problem när du ska använda våra e-tjänster rekommenderar vi att du provar en annan webbläsare som stödjs av vår webbplats. Google Chrome, Edge, Firefox och Safari är exempel på sådana webbläsare.

MINA SIDOR

Sök ersättning, fyll i dina tidrapporter, kommunicera med din handläggare.

MITT MEDLEMSKAP

Se dina inbetalningar och ditt OCR-nummer. Uppdatera dina kontaktuppgifter.

BankID

För att logga in till våra e-tjänster behöver du en giltig e-legitimation (BankID) på din dator, smartphone eller surfplatta. Den använder du för att legitimera dig och göra elektroniska underskrifter. Du skaffar e-legitimation via din internetbank eller hos Telia.

 

Telefontider vecka 20

Under vecka 20 har vi förändrade öppettider i telefonin.

Måndag till onsdag når du oss mellan 9-11.
För myndigheter är telefonin öppen fram till klockan 12 onsdag 17 maj.

Kristihimmelsfärdsdag 18 maj är telefonin stängd.

Fredag 19 maj är telefonin stängd, då hänvisar vi till våra digitala kanaler. Myndigheter kan dock komma i kontakt med oss mellan 9-12.

Fler nyheter

  • Årets nyföretagare är Stora Mu

    Hulda Wirsén och Johan Liljebäck med företaget Stora Mu AB har utsetts till Årets Nyföretagare 2024.
    Läs mer