Webbportaler och våra handläggarsystem är otillgängliga
Åtgärden att stänga systemen har varit en förebyggande säkerhetsåtgärd för att skydda våra medlemmars uppgifter och vårt försäkringssystem. Under tiden som systemen hålls stängda har vi varken tillgång till Mina sidor eller våra egna system.
Systemen är under uppstart
Systemen är nu under uppstart, vilket innebär att det kan gå ut automatiska meddelanden till den som har aktiviteter att göra eller meddelanden att läsa. Det går dock än så länge inte att logga in i våra webbportaler.
Utbetalning av ersättning
Eftersom systemen har varit stängda kan inga utbetalningar göras nu på torsdag, som är ordinarie utbetalningsdag. För de tidrapporter som har varit registrerade till och med den 1 december kommer ersättning att betalas ut på fredag, 9 december, istället.
Vi planerar även för en extra utbetalningsdag under nästa vecka, förutsatt att Mina sidor kommer igång på det sätt vi hoppas. De tidrapporter som registreras senast under torsdagen denna vecka kommer att betalas ut på tisdag, den 13 december.
Tyvärr är det inte möjligt att tidrapportera via e-post eller telefoni.
Ansökan om medlemskap
Det går inte heller att ansöka om medlemskap. Men du har hela december på dig att göra ansökan, medlemskapet räknas från den första i månaden oavsett vilken dag du ansöker.
Vill du kontakta oss
Du når oss på 08-723 44 00. Du kan även skicka ett meddelande till oss om du hellre vill det, info@smakassa.se.
Vi beklagar de problem detta medför för dig. Så snart vi har mer information och vet när vi kan betala ut ersättning informerar vi om det här på vår webbplats.